lördag 2 januari 2010

Livet är en blomma

Vi lever i en fri värld, och jag visslar tillsammans med vinden. Min tro är att den som fortsätter att le eventuellt kommer att lyckas övertyga världen om att le tillbaka, och le tillsammans. Ty livet är en blomma, så skör, ömtålig och vacker i din hand. Och om du fortsätter le, då kommer du, den och världen att le tillsammans.

När alla ärenden är gjorda, och dagen börjar närma sig sitt slut, då bryr jag mig inte särskilt om världen. Jag lever nämligen för ljuset, så gråt inte för mig idag.

Vi lever i en fri värld, men jag kan inte döma dig. Herr fångvaktare är din värd, som håller dig instängd och undangömd från världen. Ingen susare i säven, inte en enda, kan rädda dig från dig själv.

Vi lever i en fri värld, och snälla Herr Plåga, släpp ut dem för en stund! Låt dem lära sig konsekvenserna av att leva utan att leva. Låt dem få veta att vi lever i en fri värld, där jag kan vissla tillsammans med vinden...

=

Detta är ännu en inlägg i serien Förtalande förtalning. Det är dessutom det första i diton Gissa låten, vilket är ett något intuitivt sätt att uppmana er att gissa vilken låt som döljer sig bakom texten. Den här första utmaningen kanske inte är en lyckans utmaning, men den borde vara lite lättare än vad som komma skall.

Så. Fire away en gissning i kommentarerna, om du känner att du vet precis vilken låt som gömmer sig bakom denna vägg av ord!

10 kommentarer:

  1. Hallå har du aldrig sett Så ska det låta? Du måste säga vilket språk originalet är på! Plz?

    SvaraRadera
  2. Men du lyssnar ändå på helt annan musik än jag så jag kan väl ändå inte gissa rätt :/

    SvaraRadera
  3. Men den har ju gått i radio så länge och så ofta att minst en tredjedel av befolkningen känner igen det hela redan på rubriken.

    Can't miss it. E:

    SvaraRadera
  4. Kunde ju inte jag veta att du hade översatt rakt av. Trodde du hade typ tagit andemeningen och uttryckt den med andra ord. Liksom.
    "minst en tredjedel av befolkningen "
    HÅ HÅ HÅ! Värre överdrift får en leta efter.

    SvaraRadera
  5. Fråga folk om den. They will know.

    SvaraRadera
  6. You do forget that people tend to not lyssna to the radio, och ännu mer they tend to forget the songs if they weren't in the mellanstadiet when they were poulära. Alltså det är inte som om du minns låtarna som var populära när du var 30 liksom. Om du inte är musikintresserad. Om du vill kan jag fråga hela släkten :P

    SvaraRadera
  7. Nästa gång väljer jag en låt på tyska och översätter till cockney-engelsa. Neun und neunzig luftballons, liksom. ;)

    SvaraRadera
  8. Liten notis: "Det susar i säven" != "Räddaren i nöden".

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera